مشهد- به علت انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در رواق امام خمینی(ره) تمامی نمازهای جماعت و برنامه های فرهنگی و تبلیغی این مکان به رواق دارالمرحمه منتقل شد.

تشریح آخرین اقدامات رفاهی -خدماتی در حرم مطهر رضوی/واگذاری خدمات تطهیر به خدمتگزاران افتخاری خواهر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین با توجه به در پیش بودن سال جدید و حضور حداکثری زائران در حرم مطهر رضوی، عملیات عمرانی و ساختمانی رواق امام خمینی(ره) در حال انجام است و برای بهره مندی بهتر زائران، تمامی برنامه های این رواق تا اطلاع ثانوی در رواق دارالمرحمه برگزار می شود. تردد برای عموم زائران در رواق امام خمینی(ره) همچنان آزاد است.

انشعاب آب سقاخانه اسماعیل طلایی

به منظور رفاه حال زائران و جلوگیری از ازدحام جمعیت در اطراف سقاخانه اسماعیل طلا واقع در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی، در صورت فراهم بودن شرایط و پس از موافقت مسوولان آستان قدس رضوی، انشعاباتی از آب سقاخانه به اطراف صحن انقلاب و حجره ها و غرفه آن منتقل می شود و زائران میتوانند برای استفاده از آب سقاخانه از آن آبخوری ها استفاده کنند.

جانمایی مخازن آب شرب در راهروی ولایت

همچنین به صورت آزمایشی تعدادی کلمن آب شرب جهت رفاه حال زائران، سالمندان و کودکان در راهروی ولایت(حدفاصل رواق امام خمینی(ره) و رواق های دارالزهد و دارالعباده) قرار داده شده است.

با اجرای این طرح دیگری نیاز نیست که زائران برای آشامیدن آب شرب مورد نیاز به داخل صحن ها بروند. همچنین با تأیید مسوولان و در صورت فراهم بودن شرایط، در تمامی رواق های اماکن متبرکه نیز کلمن های آب شرب جایگذاری خواهد شد.

واگذاری خدمات تطهیر به خدمتگزاران افتخاری خواهر

در راستای اجرای سیاست های جدید آستان قدس رضوی مبنی بر اینکه تمامی امور و خدمات ارایه شده به قسمت بانوان، به خدمتگزاران افتخاری خواهران واگذار شود، پیش بینی می شود که خدمات بخش تطهیر نیز به خواهران واگذار گردد.

یادآور می شود، پیش از این خدمات مربوط به انتظامات، کتب انوار، مرتب کردن جا مهری ها، تنظیف و غبارروبی فرش ها و کفشداری ها توسط خدمتگزاران آقا در بخش خواهران صورت می گرفت که کلیه این خدمات به خدمتگزاران افتخاری خواهر واگذار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.